 | |  |
 |  | 
Arnhem - Nijmegen ligt er uit van 3 t/m 9 augustus 2009 |

Tijdens een stremming van een volle week gaat de lijn Arnhem - Nijmegen bijna volledig op de schop. Op twee plaatsen is de spoordijk zelfs onderbroken. (alle foto's van 5 augustus 2009) |

Ten noorden van Lent wordt een duiker geplaatst. ("aanleg waterverbinding"). De twee bovenleidingen zijn voor het gemak even samengebonden. |


Ten hoogte van Lent wordt een voetgangers/fietserstunnel aangelegd ("inschuiven brugdek fietstunnel") voor de toekomstige Vrouw Udasingel. |

Het prefab tunneldeel ligt gereed op een soort glijbaan. |

Tijdelijk is een portaal verwijderd; de bovenleiding wordt met een hoogwerker op zijn plaats gehouden. |

In station Nijmegen worden de perrons vervangen ( "vernieuwen perronbestrating en -keerwanden"). Hier spoor 1. Op de achtergrond het politiebureau. |

Ook spoor drie wordt onder handen genomen. |

Voor de grondwerkzaamheden zijn enkele interessante combinaties samengesteld. |

Spoor 3 en 35 zijn nog beschikbaar voor verkeer; de treinen naar en van Den Bosch en Venlo rijden normaal. Op de achtergrond ROC Nijmegen. |
Prorail laat hier een staaltje zien van een prima combinatievermogen. Naast de gefotografeerde werkzaamheden vindt ook nog plaats: - vernieuwing van 4 wissels in Nijmegen; - aanpassen overgangsconstructie Waalbrug Nijmegen; - vernieuwing 3 wissels in Elst; - aanpassen overweg Bemmelseweg in Elst (hier komt binnenkort een viaduct); - verlengen perrons Arnhem-Zuid; - vernieuwing bovenbouw Rijnbrug Arnhem: spoorstaven worden in rubber gegoten in het kader van de beperking van geluidsoverlast. |
|
 |
|  |  |
|
|  |
|