  |  |   |  
   |    |  
 
       Arnhem - Nijmegen ligt er uit  van 3 t/m 9 augustus 2009  |  
          
   Tijdens een stremming van een volle week gaat de lijn Arnhem - Nijmegen bijna volledig op de schop. Op twee plaatsen is de spoordijk zelfs onderbroken. (alle foto's van 5 augustus 2009)  |  
    
    Ten noorden van Lent wordt een duiker geplaatst. ("aanleg waterverbinding"). De twee bovenleidingen zijn voor het gemak even samengebonden.  |  
    
      
    Ten hoogte van Lent wordt een voetgangers/fietserstunnel aangelegd ("inschuiven brugdek fietstunnel") voor de toekomstige Vrouw Udasingel.  |  
    
   Het prefab tunneldeel ligt gereed op een soort glijbaan.   |  
    
    Tijdelijk is een portaal verwijderd; de bovenleiding wordt met een hoogwerker op zijn plaats gehouden.  |  
    
   In station Nijmegen worden de perrons vervangen ( "vernieuwen perronbestrating en -keerwanden"). Hier spoor 1. Op de achtergrond het politiebureau.  |  
    
    Ook spoor drie wordt onder handen genomen.  |  
    
    Voor de grondwerkzaamheden zijn enkele interessante combinaties samengesteld.  |  
    
   Spoor 3 en 35 zijn nog beschikbaar voor verkeer; de treinen naar en van Den Bosch en Venlo rijden normaal. Op de achtergrond ROC Nijmegen.  |  
     Prorail laat hier een staaltje zien van een prima combinatievermogen. Naast de gefotografeerde werkzaamheden vindt ook nog plaats: - vernieuwing van 4 wissels in Nijmegen; - aanpassen overgangsconstructie Waalbrug Nijmegen; - vernieuwing 3 wissels in Elst; - aanpassen overweg Bemmelseweg in Elst (hier komt binnenkort een viaduct); - verlengen perrons Arnhem-Zuid; - vernieuwing bovenbouw Rijnbrug Arnhem: spoorstaven worden in rubber gegoten in het kader van de beperking van geluidsoverlast.    |  
  
 | 
 
  | 
 
 
 |   |    |  
  |  
  |   | 
|